Buddy M9 (Metro Buddy)
Man kunne kalde den for syvende udgave af Kewet’en og den har stadig mange ligheder, men det er faktisk denne udgave der på en måde ender Kewet’en da den som sin forgænger ikke længere hedder “Kewet Buddy” men nu bare “Buddy” som model og typen er en “M9” (Man snakkede om at kalde den MetroBuddy men endte på M9).
Den kom til verdenen i 2009 (M9 for Model 200(9)) og er i skrivende stund den nuværende udgave.
Det nye design er lavet af Espen Bjerk og er lidt mere tidssvarende.
Noget af de nye ved denne udgave er tre-punktseler på alle tre pladser.
Buddy M9 er som sin forgænger klasificeret som en L7e (Tung firhjulet motorcykel) men da vi ikke har denne kategori i Danmark er den her indregistreret som en personbil (M1)
M9 anvender stadig SepEx motoren men på den teksniske front er der sket noget spændede med batteripakken, den fås nemlig enten med blybatterier som sin forgænger, men også i en NiMh udgave hvor celler af 1.2v sat sammen stadig udgør en systemspænding på 72volt (14,4kWh pakke)
Dette giver en rækkevidde på op til 120km.
Den er elektronisk begræset til 80km/t men er som regel den bil der kommer først ud af krydset hvis man ønsker det. Og så regenerere den naturligvis hvis man har brug for at sænke hastigheden