I 1998 overtog “Kollega Bil” alt hvad der var i det herefter lukkede Kewet firma, og begyndte nu at sælge Kewet.
Men en opdatering af bilen der stadig havde samme design som i 1991 var på din plads.
Der var dog et problem, bilen var ikke nem at få godkendt som bil mere med de krav der var kommet i tidens løb.
Løsningen blev derfor at den fremadrettet skulle godkendes som en “tung firhjulet motorcykel” under en L7e godkendelse. Udover det nye design som stadig er tro overfor det originale men dog med opdaterede lygter og lidt rundere former, lykkedes det også at få plads til tre personer i kabinen, på en “bænk” med to trepunktsseler og en hoftesele til midterpladsen. Trækkrov var stadig en mulighed, men trækevnen måtte sættes ned fra 300kg til 200kg da det nu teknisk set var en motorcykel.
I Danmark kan vi ikke håndtere firhjulede motorcykler i vores motorregister så derfor kommer Kewet Buddy (og efterfølgerende som bare hedder Buddy) ind som et M1 – Kørertøj (Personbil)